Яку підвіску краще обрати для автомобіля?

Вирішити, яка підвіска краще, кожен автолюбитель може тільки в контексті тих умов, у яких він збирається експлуатувати свій автомобіль. Для початку, розберемося з функціями підвіски і її основними елементами:

По-перше, вона з'єднує колеса з кузовом або рамою і задає їм потрібний характер переміщення відносно кузова або рами; цю функцію виконують напрямні елементи підвіски;

По-друге, передає кузову або рамі сили і моменти, які виникають, коли колеса взаємодіють з дорогою; коливання несучої частини автомобіля, які при цьому виникають, гасять амортизаційні елементи підвіски;

По-третє, завдяки підвісці, хід автомобіля отримує потрібну ступінь плавності; пружні елементи підвіски беруть на себе і направляють вертикальні сили реакції, які виникають, коли колеса наїжджають на нерівності, інформує Ukr.Media.

Є два основних види підвіски – залежна і незалежна.

Залежна підвіска

Особливості конструкції: два колеса, з'єднані суцільною віссю, ще таку конструкцію називають мостом.

Головна відмінність залежної підвіски від незалежної підвіски полягає в тому, що в ній колеса однієї осі суворо взаємопов'язані, тобто рух одного колеса впливає на інше колесо. Якщо одне колесо зміщується по вертикалі, то площа контакту з дорогою іншого колеса теж змінюється, отже, зменшується керованість автомобіля, особливо на високій швидкості.

Основні переваги залежної підвіски:

– висока міцність і стійкість до пошкоджень,

– великий кліренс,

– хороша прохідність по бездоріжжю,

– простота конструкції,

– недороге обслуговування.

Недоліки: керованість на високих швидкостях залишає бажати кращого, недостатня маневреність в умовах міста, невисокий рівень комфорту і невисока інформативність при рульовому управлінні.

Залежна підвіска ідеально підходить для позашляховиків.

Незалежна підвіска

Особливості конструкції: складається з різних елементів – пружин, торсіоннів і важелів. Незалежна підвіска відрізняється від залежної тим, що в ній майже немає ніякого взаємозв'язку між двома колесами однієї осі, рух одного колеса може впливати на інше лише незначно.

Варіантів виконання незалежної підвіски досить багато, найпопулярніші з них – торсіонна підвіска МакФерсон (McPherson). Остання, завдяки своїй компактності, з успіхом використовується в конструкціях легкових автомобілях з переднім приводом, так як не перешкоджає поперечній установці двигуна і трансмісії.

Переваги:

– великий термін служби;

– хороша керованість, в тому числі, на високій швидкості;

– достатня інформативність при управлінні;

– можна настроювати параметри підвіски, відповідно з певними умовами руху;

– достатня ступінь комфорту по ходу руху автомобіля.

Недоліки незалежної підвіски: висока вартість, складність конструкції, дорогий ремонт.

Висновок

На сьогоднішній день, не існує абсолютно універсальної підвіски, яка б давала можливість автомобілю бути маневреним і комфортним на високошвидкісний трасі і, в той же час, за потреби, з легкістю долати суворе бездоріжжя. В автомобілях встановлюють різні типи і комбінації підвісок, але яка підвіска краще, залежить від тих умов, в яких автомобіль буде функціонувати, тому що кожен вид і тип підвіски розробляється під конкретні умови експлуатації.

Джерело: ukr.media

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *